4 February 2013

Homemade yogurt


Četla jsem o tom, viděla v televizi, ale nikdy nenašla odvahu to sama doma vyzkoušet. Donutil mě k tomu až úkol ze školy :D 12 hodin mě to stálo nervy, ale povedlo se :))
Měl jsem z toho sice jen 450 g jogurtu, ale chybu bych hledala v množství probiotického jogurtu, který jsem do mléka dala. Při dalším pokusu zkusím dát dva kelímky.
Recept je úplně jednoduchý. Nejlépe je, pokud máte poblíž automat na mléko a nebo musíte koupit tučné mléko.
Dále potřebujete jenom jogurt s probiotickou kulturou a termosku :)

• 1 l čerstvého mléka (nejlépe z automatu)
• 200 g probiotického jogurtu (Selský)
• termoska

- pokud máte mléko u automatu, dejte ho převařit (návod na automatu - zahřejeme na cca 72 °C po dobu minimálně 15 sekund - mléko ochladíme). Až bude mít mléko teplotu okolo 40 - 50 °C (poznáte tak, že v něj udržíte prst, ale ne příliš dlouho), přidejte jogurt a dobře promíchejte!
- termosku vvpláchněte vroucí vodou, do čisté a teplé termosky nalijte mléko a uzavřete
- nechce zrát 10- 12 hodin :)

V případě, že v jogurtu bude syrovátka, přefiltrujte jogurt přes látku (nejlépe uvařte látku do výšky a nechce filtrovat pod svojí vahou). Já filtrovala asi 15 minut. Ze syrovátky můžete udělat domácí chléb :)


Dělaly jste už doma jogurt? Povedl se? :)
Pokud vyzkoušíte, napište jak dopadl.


4 comments:

  1. a já čekala nějakou vědu!
    super:)

    ReplyDelete
  2. hihi shoda náhod včera jsem se rozhodla, že ho v pátek také udělám, ale jelikož jsem veganka tak sojový a teda maličko jinak než ty, ale snad to dobře dopadne :D

    ReplyDelete