17 March 2013

Koláč z červené řepy a s kousky čokolády


Už jako malá jsem milovala červenou řepu, do teď jsem jí schopna jíst v kilech. Když jsem na jednom britském serveru viděla tenhle recept, musela jsem ho hned zkusit. Musím říct, že nic lepšího jsem nejedla.
Zdravou variantu jsem nezkoušela. Přijde mi škoda tuhle dobrotu kazit. Je ale pravda, že díky energetické hodnotě jí doma moc často nedělám. 

• 250 g hladké mouky
• 250 g másla
• 200 g cukru
• 500 g červené řepy
• 200 g hořké čokolády (min. 50% kakaa)
• 2 vejce
• lžička sody

- řepu oloupejte a nastrouhejte na struhadle nahrubo, čokoládu nasekejte nožem na větší kousky, máslo nechte změknout při pokojové teplotě
- vše smíchejte v lepivější těsto, těsto dejte do pečlivě vysypané formy a pečte 20-30 minut při 160 °C
Při pečení je jediná podmínka.. nesmíte ho vysušit! Uvnitř by měl být mokrý, ale ne syrový. To poznáte :))


3 comments:

  1. Panečku, vypadá to krásně.. Červenou řepu miluji! :)

    ReplyDelete
  2. vyzkouším, mám ráda sladké věci ze zeleniny,mrkvový koláč,brownies z fazolek apod.

    ReplyDelete
  3. Z červenou řepou, to zní dobře..ale tolik másla a cukru..to mě odrazuje :-/

    ReplyDelete