10 February 2012

Gluten free roll


Sladká a lehoučká roláda. Lehká ale pouze ve smyslu chuti a práce. Člověk ani neví, že něco jí.
Ale bohužel kaloricky je na tom celkem špatně. Snažila jsem se to spočítat, ale nevím, kolik vážila celá roláda. Tak jsem spočítala alespoň celou šišku.. vyšlo mě to na plus mínus 8.000 kj. Což mě celkem překvapilo. Ale to je ten cukr a šlehačka no.. Kdyby se tam dal džem, vyšlo by to lépe. Ale s tou šlehačkou je to bomba. yummy

Ingredience:

5 vajec
200 g cukru krupice
2 LŽ kakaa
smetana ke šlehání (min. 33%)

- Nejdříve si udělejte pevný sníh z bílků. Potom ušlehejte cukr se žloutky do pěny a přidávejte proseté kakao. Do směsi opatrně vmíchejte bílky a rozetřete na pečící papír, který je vymazaný olejem.
Pečte asi na 160 °C (horkovzdušná trouba) po dobu 12 minut. Ještě teplé těsto srolujte a nechte pořádně vychladnout.
Ušlehejte šlehačku (pečlivě vychlazenou, se špetkou soli, aby Vám držela ještě druhý den tuhá). Rozmotejte roládu a potřete šlehačkou. Zabalte a dejte chladit, nejlépe přes noc.

Bon appetite

3 comments:

  1. Sakra, na to mám děsnou chuť: ) Koukám tenhle týden na Prostřeno a dva lidi tam něco podobnýho dělali...hmm...úplně si představuju jak se mi ta šlehačka rozpouští v puse...

    ReplyDelete
  2. Mňam, potvůrko! Mám takový chutě a ty takhle :)) Vypadá to báječně!

    ReplyDelete
  3. Mňam..To vypadá moc dobře.. Škoda, že tak kaloricky vydatná :/.
    Nechtěla by ses se mnou navzájem podporovat v hubnutí? :) Byla bych moc ráda. :) Kdyžtak napiš na blog. Ahoj.
    Bay

    ReplyDelete